Blog

Archetypes en koopmotieven een combinatie voor supersterke verbinding met je klanten

Archetypes en koopmotieven maken je merk onweerstaanbaar

Als ondernemer sta je voor een cruciale uitdaging: je doelgroep effectief aanspreken. Maar hoe doe je dat dan? Zorg dat je de diepste drijfveren van je (potentiële) klanten begrijpt. In dit blog ontdek je hoe je archetypes en koopmotieven combineert tot een onweerstaanbare marketingstrategie. Transformeer je merk van ‘mwah’ naar ‘wauw’ en bouw relaties zo…

3 mensen die relaxed werken dankzij een goede planning

Plannen: nooit meer een overvolle agenda

Klinkt plannen voor jou net zo sexy als kijken naar gras dat groeit? Daar sta je niet alleen in. Voor veel ondernemers roept een planning herinneringen op aan saaie vergaderingen en eindeloze To-Do lijsten. Je wilt gewoon in de flow werken, toch? Leve de ondernemersvrijheid zonder strak keurslijf. Maar wat als ik je laat zien…

Tags:

iphone met een kleurige kolibrie en variaties van het vlinderss logo

iPhone hacks voor ondernemers

Met een geschatte verkoop van 235 miljoen iPhones in 2023 is de kans groot dat jij ook zo’n fraai exemplaar op je bureau hebt liggen. En als het bij jou net als bij mij gaat, neem je echt niet de tijd om je eens te verdiepen in wat zo’n fraai staaltje techniek allemaal voor jou…

Outlook effectief inzetten

Outlook effectief inzetten: tips die tijd opleveren

Heb je ook een haat-liefdeverhouding met je e-mail? Voel je je soms overspoeld door een tsunami aan mailberichten en kost de verwerking van je mail je bakken vol met kostbare tijd? Ga dan alvast maar huppelen, want in dit blog ontvang je Outlook tips die tijd opleveren. Zet je notificaties uit Wist je dat het…

Tags:

Zakelijk bloggen: vrouw met handen in het haar

Zakelijk bloggen: 10 beren en 1 beregoede oplossing

De kans dat er een rij klanten voor je deur ligt te wachten om van jouw diensten gebruik te mogen maken is klein. En jij weet heus wel dat een sterk zakelijk blog een fantastische manier is om klanten te werven en te behouden. Alleen zorgen groepen beren ervoor dat je vandaag nog maar niet…

Branding - Archetypen en merkidentiteit geven smoel aan je bedrijf

Branding: Archetypes en merkidentiteit geven smoel aan je bedrijf

Ondernemen is onderscheidend zijn. Zeker nu de hele wereld je potentiële concurrent is. En laten we eerlijk zijn, als kleine(re) onderneming boks je niet op tegen de marketingbudgetten van de grote reuzen. Tenminste, een investering van 3,75 miljard (Nike; 2019) is nét iets boven mijn marketingbudget. Dus hoe ben je nu herkenbaar en laat je…

Tags: , , ,

Excel of beter ExSNEL: 5 tijdbesparende tips voor jou

Excel of beter ExSNEL: 5 tijdbesparende tips voor jou

Hoewel ik in de auto snelwegen het liefst vermijd, ben ik tijdens mijn werk altijd op zoek naar de snelle weg. Er zitten tenslotte maar 24 uren in een dag en ik heb altijd wel voor 32 uur ideeën en plannen. Jij ook? Mooi, want deze keer deel ik Excel tips met je, waarmee je…

Tags:

Overtuigend schrijven: Rake woorden voor Ondernemers

Overtuigend schrijven: Rake woorden voor Ondernemers

Overtuigen jouw woorden al genoeg, zodat je lezers klanten worden? Schrijven is een krachtig ondernemersgereedschap. Daar komt wel wat bij kijken. Want een verzameling van woorden maakt nog geen goede tekst. Je moet weten te boeien, binden én overtuigen. Zo’n overtuigende tekst brengt je lezer in actie. En laten we eerlijk zijn, je schrijft niet…