Blog
Je hebt ooit dat profiel aangemaakt toen het nog Google Mijn Bedrijf heette. Keurig ingevuld, een vinkje hier, een locatie daar… en daarna? Radiostilte. Veel zelfstandig ondernemers laten dat profiel een beetje verstoffen, terwijl het juist een marketingmachine is die 24/7 voor je kan werken. Ontdek hoe Google Bedrijfsprofiel klanten voor je vindt. Zonder dat…
Tags: Google Bedrijfsprofiel, Google Business Profile, Google Mijn Bedijf
Ontdek waarom uitstelgedrag juist energie kost en hoe delegeren je vleugels geeft Ik ga er graag naartoe. En volgens mij zie ik je daar ook regelmatig. Dat magische eiland: Later. Daar waar blogs zichzelf schrijven, de nieuwsbrief automatisch op tijd de deur uitvliegt en je aanbod vanzelf op 1 staat bij Google én Bing. Later…
Je bent overtuigd van de voordelen van een contentkalender, maar je hebt nog geen idee hoe je dat nu slim aanpakt. In dit tweede deel inspireer ik je met de mogelijke inhoud. En ook krijg je antwoord op de vraag ‘Hoe maak ik een contentkalender?’ Wat zet ik in een contentkalender? Een goede contentkalender bestaat…
Dinsdagmiddag 14:50. Je hoofd voelt als een browser met 28 open tabbladen en het is pas dinsdag. In je ooghoeken zie je je overvolle planning liggen. Ineens is daar dat ongemakkelijke gevoel dat je iets vergeet. O, ja! Over 10 minuten moet er een update op LinkedIn. Je zucht diep; laat maar. Je hebt toch…
Tags: contentkalender
Woorden zijn krachtig. Ze inspireren, overtuigen en activeren. Maar sommige woorden hebben een nóg sterkere impact dan andere. Dit zijn de zogenaamde powerwoorden. Woorden die emotie oproepen, urgentie creëren en mensen tot actie aanzetten. Wat klinkt overtuigender? “Lees dit blog over powerwoorden” of “Ontdek de kracht van woorden die mensen direct overtuigen.” De tweede zin…
Opmaakfouten in Word hebben hetzelfde effect als uitgelopen mascara. Je krijgt wel aandacht, maar maakt niet de juiste indruk. Het voelt niet professioneel en het kost je veel tijd (en frustratie) om het goed te krijgen. De hoogste tijd voor praktische tips zodat je je documenten voortaan professioneel opmaakt. De voordelen van een goed opgemaakt…
Tags: Afbeeldingen, eindemarkeringen, inhoudsopgave, word
Van to-do naar ta-da: Zo werkt een to-dolijst wel Hoe lang is die van jou? Je to-dolijst, bedoel ik. Zijn je taken verspreid alsof de wind erdoorheen is gegaan? Notitieboekjes, losse blaadjes, digitale tools? Ik heb ze allemaal geprobeerd en ik schoot er weinig mee op. Het goede nieuws: een to-dolijst die wel werkt, is…
De bucket-methode is een uitstekend hulpmiddel om structuur aan te brengen in je contentmarketing. In deel 1 van deze trilogie ontdekte je wat de bucket-methode is en hoe het je contentcreatie stukken makkelijker maakt. Nu is het tijd om hier ook echt mee aan de slag te gaan. Volg de stappen en profiteer van de…
Tags: bucket-methode, content-marketing, contentmarketing, marketing
Slaak je regelmatig een diepe zucht omdat je niet weet waar je nu weer over moet schrijven? Het een herkenbare worsteling bij veel zelfstandig professionals. Je onderschrijft het belang van het delen van waardevolle content. Alleen lukt het maar niet om die consequent te bedenken. Want je hebt geen inspiratie, te veel of juist geen…
Tags: contentmarketing, marketing