Blog
Je bent overtuigd van de voordelen van een contentkalender, maar je hebt nog geen idee hoe je dat nu slim aanpakt. In dit tweede deel inspireer ik je met de mogelijke inhoud. En ook krijg je antwoord op de vraag ‘Hoe maak ik een contentkalender?’ Wat zet ik in een contentkalender? Een goede contentkalender bestaat…
Dinsdagmiddag 14:50. Je hoofd voelt als een browser met 28 open tabbladen en het is pas dinsdag. In je ooghoeken zie je je overvolle planning liggen. Ineens is daar dat ongemakkelijke gevoel dat je iets vergeet. O, ja! Over 10 minuten moet er een update op LinkedIn. Je zucht diep; laat maar. Je hebt toch…
Tags: contentkalender
Woorden zijn krachtig. Ze inspireren, overtuigen en activeren. Maar sommige woorden hebben een nóg sterkere impact dan andere. Dit zijn de zogenaamde powerwoorden. Woorden die emotie oproepen, urgentie creëren en mensen tot actie aanzetten. Wat klinkt overtuigender? “Lees dit blog over powerwoorden” of “Ontdek de kracht van woorden die mensen direct overtuigen.” De tweede zin…
Opmaakfouten in Word hebben hetzelfde effect als uitgelopen mascara. Je krijgt wel aandacht, maar maakt niet de juiste indruk. Het voelt niet professioneel en het kost je veel tijd (en frustratie) om het goed te krijgen. De hoogste tijd voor praktische tips zodat je je documenten voortaan professioneel opmaakt. De voordelen van een goed opgemaakt…
Tags: Afbeeldingen, eindemarkeringen, inhoudsopgave, word
Van to-do naar ta-da: Zo werkt een to-dolijst wel Hoe lang is die van jou? Je to-dolijst, bedoel ik. Zijn je taken verspreid alsof de wind erdoorheen is gegaan? Notitieboekjes, losse blaadjes, digitale tools? Ik heb ze allemaal geprobeerd en ik schoot er weinig mee op. Het goede nieuws: een to-dolijst die wel werkt, is…
De bucket-methode is een uitstekend hulpmiddel om structuur aan te brengen in je contentmarketing. In deel 1 van deze trilogie ontdekte je wat de bucket-methode is en hoe het je contentcreatie stukken makkelijker maakt. Nu is het tijd om hier ook echt mee aan de slag te gaan. Volg de stappen en profiteer van de…
Tags: bucket-methode, content-marketing, contentmarketing, marketing
Slaak je regelmatig een diepe zucht omdat je niet weet waar je nu weer over moet schrijven? Het een herkenbare worsteling bij veel zelfstandig professionals. Je onderschrijft het belang van het delen van waardevolle content. Alleen lukt het maar niet om die consequent te bedenken. Want je hebt geen inspiratie, te veel of juist geen…
Tags: contentmarketing, marketing
Een goede balans vinden tussen werk en privéleven blijft een uitdaging. De druk om te presteren, klanten tevreden te houden en te werken aan groei voelt soms net zo hectisch als het Shinjuku-station in Tokio. Dus is jouw antwoord op de vraag “Hoe is het” steevast “Druk!” lees dan verder. In dit blog ontdek je…
Tags: timemanagement voor ondernemers, werkdruk
Het overkomt je telkens weer: je bent een expert in je vakgebied, maar als je content wilt schrijven, lijkt je kennis te verdampen als een druppel water op een hete zomerdag. Herkenbaar? Je bent niet de enige. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 57% van de B2B-marketeers moeite heeft met het consistent produceren van onderhoudende…