Blog

Decoratieve afbeelding van een kleurrijke kalender bij het blog hoe maak ik een contentkalender

Hoe maak ik een contentkalender?

Je bent overtuigd van de voordelen van een contentkalender, maar je hebt nog geen idee hoe je dat nu slim aanpakt. In dit tweede deel inspireer ik je met de mogelijke inhoud. En ook krijg je antwoord op de vraag ‘Hoe maak ik een contentkalender?’ Wat zet ik in een contentkalender? Een goede contentkalender bestaat…

Een moderne prins op een wit paard als beeldspraak voor contentkalender jouw redder in nood

Contentkalender: je redder in nood?

Dinsdagmiddag 14:50. Je hoofd voelt als een browser met 28 open tabbladen en het is pas dinsdag. In je ooghoeken zie je je overvolle planning liggen. Ineens is daar dat ongemakkelijke gevoel dat je iets vergeet. O, ja! Over 10 minuten moet er een update op LinkedIn.  Je zucht diep; laat maar. Je hebt toch…

Tags:

Powerwoorden op vallende dominostenen

Powerwoorden voor onweerstaanbare teksten

Woorden zijn krachtig. Ze inspireren, overtuigen en activeren. Maar sommige woorden hebben een nóg sterkere impact dan andere. Dit zijn de zogenaamde powerwoorden. Woorden die emotie oproepen, urgentie creëren en mensen tot actie aanzetten. Wat klinkt overtuigender? “Lees dit blog over powerwoorden” of “Ontdek de kracht van woorden die mensen direct overtuigen.” De tweede zin…

Een professional die relaxed achter haar bureau zit dankzij een to-dolijst die werkt

Hoe maak ik een to-dolijst die werkt?

Van to-do naar ta-da: Zo werkt een to-dolijst wel Hoe lang is die van jou? Je to-dolijst, bedoel ik. Zijn je taken verspreid alsof de wind erdoorheen is gegaan? Notitieboekjes, losse blaadjes, digitale tools? Ik heb ze allemaal geprobeerd en ik schoot er weinig mee op. Het goede nieuws: een to-dolijst die wel werkt, is…

Foto van een onweerstaanbare bucket met content (snoepjes)

Contentmarketing: geen geëmmer met buckets

Slaak je regelmatig een diepe zucht omdat je niet weet waar je nu weer over moet schrijven? Het een herkenbare worsteling bij veel zelfstandig professionals. Je onderschrijft het belang van het delen van waardevolle content. Alleen lukt het maar niet om die consequent te bedenken. Want je hebt geen inspiratie, te veel of juist geen…

Tags: ,

ghostwriting typemachine

Ghostwriting: jouw expertise, professioneel verwoord

Het overkomt je telkens weer: je bent een expert in je vakgebied, maar als je content wilt schrijven, lijkt je kennis te verdampen als een druppel water op een hete zomerdag. Herkenbaar? Je bent niet de enige. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 57% van de B2B-marketeers moeite heeft met het consistent produceren van onderhoudende…