Onderwerp: Ondernemen
De bucket-methode is een uitstekend hulpmiddel om structuur aan te brengen in je contentmarketing. In deel 1 van deze trilogie ontdekte je wat de bucket-methode is en hoe het je contentcreatie stukken makkelijker maakt. Nu is het tijd om hier ook echt mee aan de slag te gaan. Volg de stappen en profiteer van de…
Tags: bucket-methode, content-marketing, contentmarketing, marketing
Slaak je regelmatig een diepe zucht omdat je niet weet waar je nu weer over moet schrijven? Het een herkenbare worsteling bij veel zelfstandig professionals. Je onderschrijft het belang van het delen van waardevolle content. Alleen lukt het maar niet om die consequent te bedenken. Want je hebt geen inspiratie, te veel of juist geen…
Tags: contentmarketing, marketing
Een goede balans vinden tussen werk en privéleven blijft een uitdaging. De druk om te presteren, klanten tevreden te houden en te werken aan groei voelt soms net zo hectisch als het Shinjuku-station in Tokio. Dus is jouw antwoord op de vraag “Hoe is het” steevast “Druk!” lees dan verder. In dit blog ontdek je…
Tags: timemanagement voor ondernemers, werkdruk
Als ondernemer sta je voor een cruciale uitdaging: je doelgroep effectief aanspreken. Maar hoe doe je dat dan? Zorg dat je de diepste drijfveren van je (potentiële) klanten begrijpt. In dit blog ontdek je hoe je archetypes en koopmotieven combineert tot een onweerstaanbare marketingstrategie. Transformeer je merk van ‘mwah’ naar ‘wauw’ en bouw relaties zo…
Tags: marketing
Met een geschatte verkoop van 235 miljoen iPhones in 2023 is de kans groot dat jij ook zo’n fraai exemplaar op je bureau hebt liggen. En als het bij jou net als bij mij gaat, neem je echt niet de tijd om je eens te verdiepen in wat zo’n fraai staaltje techniek allemaal voor jou…
In de wereld van branding en marketing draait alles om het creëren van een diepe en blijvende verbinding met je doelgroep. Want dat maakt dat mensen je gaan volgen, sympathiek gaan vinden en vertrouwen. Allemaal nodig voordat iemand zelfs maar overweegt iets bij je te kopen. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat je…
Tags: archetypes, branding, marketing
Ondernemen is onderscheidend zijn. Zeker nu de hele wereld je potentiële concurrent is. En laten we eerlijk zijn, als kleine(re) onderneming boks je niet op tegen de marketingbudgetten van de grote reuzen. Tenminste, een investering van 3,75 miljard (Nike; 2019) is nét iets boven mijn marketingbudget. Dus hoe ben je nu herkenbaar en laat je…
Tags: archetype, archetypen, archetypes, marketing
Eerder schreef ik al over de archetypes Promoter, Preacher, Poet en Professor. Dit keer duiken we de diepte in met de 12 archetypes van Jung (psychiater en psycholoog). Wat heb je daar aan? Enerzijds leer je veel over je doelgroep, hoe je die aanspreekt en er een relatie mee opbouwt. Anderzijds is de informatie geschikt…
Tags: jung, marketing
Het klinkt misschien als iets uit een oude Griekse mythe, maar deze archetypes zijn een handig hulpmiddel om jouw marketingstrategie op te bouwen. Want laten we eerlijk zijn, als professional heb je vast veel te vertellen over jouw producten en diensten. Maar hoe maak je jouw boodschap aantrekkelijk voor jouw doelgroep? Ontdek hoe deze 4…