Onderwerp: Ondernemen

Foto van een onweerstaanbare bucket met content (snoepjes)

Contentmarketing: geen geëmmer met buckets

Slaak je regelmatig een diepe zucht omdat je niet weet waar je nu weer over moet schrijven? Het een herkenbare worsteling bij veel zelfstandig professionals. Je onderschrijft het belang van het delen van waardevolle content. Alleen lukt het maar niet om die consequent te bedenken. Want je hebt geen inspiratie, te veel of juist geen…

Tags: ,

Archetypes en koopmotieven een combinatie voor supersterke verbinding met je klanten

Archetypes en koopmotieven maken je merk onweerstaanbaar

Als ondernemer sta je voor een cruciale uitdaging: je doelgroep effectief aanspreken. Maar hoe doe je dat dan? Zorg dat je de diepste drijfveren van je (potentiële) klanten begrijpt. In dit blog ontdek je hoe je archetypes en koopmotieven combineert tot een onweerstaanbare marketingstrategie. Transformeer je merk van ‘mwah’ naar ‘wauw’ en bouw relaties zo…

Tags:

iphone met een kleurige kolibrie en variaties van het vlinderss logo

iPhone hacks voor ondernemers

Met een geschatte verkoop van 235 miljoen iPhones in 2023 is de kans groot dat jij ook zo’n fraai exemplaar op je bureau hebt liggen. En als het bij jou net als bij mij gaat, neem je echt niet de tijd om je eens te verdiepen in wat zo’n fraai staaltje techniek allemaal voor jou…

Branding - Archetypen en merkidentiteit geven smoel aan je bedrijf

Branding: Archetypes en merkidentiteit geven smoel aan je bedrijf

Ondernemen is onderscheidend zijn. Zeker nu de hele wereld je potentiële concurrent is. En laten we eerlijk zijn, als kleine(re) onderneming boks je niet op tegen de marketingbudgetten van de grote reuzen. Tenminste, een investering van 3,75 miljard (Nike; 2019) is nét iets boven mijn marketingbudget. Dus hoe ben je nu herkenbaar en laat je…

Tags: , , ,

Archetypes Jung, dit kun je er mee doen!

Archetypes Jung, dit kun je er mee doen!

Eerder schreef ik al over de archetypes Promoter, Preacher, Poet en Professor. Dit keer duiken we de diepte in met de 12 archetypes van Jung (psychiater en psycholoog). Wat heb je daar aan? Enerzijds leer je veel over je doelgroep, hoe je die aanspreekt en er een relatie mee opbouwt.  Anderzijds is de informatie geschikt…

Tags: ,

Archetypes contentmarketing

Contentmarketing: 4 archetypes vertellen…

Het klinkt misschien als iets uit een oude Griekse mythe, maar deze archetypes zijn een handig hulpmiddel om jouw marketingstrategie op te bouwen. Want laten we eerlijk zijn, als professional heb je vast veel te vertellen over jouw producten en diensten.  Maar hoe maak je jouw boodschap aantrekkelijk voor jouw doelgroep? Ontdek hoe deze 4…