Toen ik ruim tien jaar geleden koos voor het ondernemerschap had ik er flink wat jaren in loondienst op zitten. Ik werkte 27 jaar met veel plezier bij een onderwijsbureau. Toch eindigde ik thuis met een burn-out. Nou is een burn-out zelden alleen werkgerelateerd; het zegt immers ook heel veel over jouw persoonlijkheid. Uiteindelijk kwam…
Onderwerp: Ondernemen
Effectief online netwerken: 5 praktische tips
Wat een feest was het om na de Coronapandemie familie en vrienden weer in de armen te kunnen sluiten en ‘gewoon’ weer met mensen af te kunnen spreken. Als ondernemer is netwerken erg belangrijk om aan nieuwe klanten en inspirerende samenwerkingen te komen. Ook dat kon de afgelopen maanden gelukkig weer ‘in real life’. Toch…
Klantreis begrijpen levert meer klanten op
De klantreis begrijpen lukt beter als je de verschillende fases in die reis onderscheidt. Ingewikkeld? Welnee! Er zijn opvallend veel overeenkomsten met daten. Dus mag ik je verleiden om met mij op reis te gaan?
Koopmotieven en beïnvloedingsprincipes, kassa!
Koopmotieven en overtuigingsprincipes laten de kassa rinkelen. Ontdek waarom je producten of diensten aanschaft en hoe je klanten beslissen.
5 redenen waarom jij een nieuwe website nodig hebt
Je hebt de stoute schoenen aangetrokken en bent je eigen bedrijf begonnen. Daar hoorde natuurlijk een professionele website bij. Maar wat is nu eigenlijk de houdbaarheidsdatum van die website? In de regel updaten bedrijven hun website elke 2-3 jaar. Hoe lang is het geleden dat jouw website is vernieuwd? En hoe weet je of jouw…
Koopmotieven: een tas vol voor jou
“Hey lief, ik zie hier dat de lamellen het goedkoopst zijn bij de Hema.” Dus namen we prijs- en milieubewust de bus naar het centrum. Om vervolgens met de taxi terug naar huis te gaan, want de lamellen mee de bus in nemen was echt te asociaal. Vanaf toen wisten we zeker; prijs is niet…
Sales! Koopmotieven: Waarom je nooit genoeg schoenen hebt
Stralend van geluk kom je thuis met supervette knalroze stiletto’s met een gele hak. Precies wat je nog nodig had. Tenminste daarvan wist je jezelf te overtuigen. Want waarom koop je eigenlijk wat je koopt? En hoe kun jij als verkopende partij jouw klant helpen kiezen? Een driedelige blogreeks over koopmotieven met een snufje neuropsychologie…
Doelen en resultaten: een onafscheidelijk duo
Om je doel te bereiken heb je een doel nodig. Een uitspraak die zo uit de mond van Johan Cruyff had kunnen komen. Maar hoe doe je dat nu eigenlijk, je doel bereiken? En hoe verhouden doelen en (tussentijdse) resultaten zich tot elkaar? Resultaten zonder doel Zonder doel is het nog steeds wel mogelijk om…
Hoe kom ik aan klanten? Klanten vind je zo
Alle bedrijven hebben minstens één ding gemeen: klanten. De vraag hoe kom ik aan klanten is dan ook een veelvoorkomende vraag. Er zijn heel veel manieren om klanten te vinden. In dit blog lees je er 9. 1. Je netwerk Gelijk maar mijn beste tip: zet je netwerk in. Vertel aan iedereen wat je doet….