Blog - pagina 2

Bé just Bé

Bé, just Bé – een persoonlijk verhaal op Valentijnsdag

Iedereen maakt het mee; je maakt plannen en het leven trekt er een dikke streep doorheen. Bam! Zo was het mijn plan om in augustus 2016 mijn zus Bettie aan jullie voor te stellen. Samen zouden we Vlinderss uitbouwen. Haar talenten en mijn talenten gecombineerd, wow zou het universum daar wel klaar voor zijn? In…

LinkedIn content suggesties

LinkedIn Content Suggesties: waardevol hulpmiddel

Het aantal dagelijkse gebruikers van LinkedIn in Nederland groeide van 400.000 in 2017 naar 500.000 in 2018. Dat is een stijging van 25%. Steeds meer opdrachtgevers vragen mij dan ook om advies en ondersteuning om LinkedIn zo goed mogelijk te gebruiken. LinkedIn Content Suggesties helpt daarbij. Meer bezoekers, betekent ook meer content. Wil je zichtbaar…

contentsoorten

Contentsoorten: nog eens 10 (plus 4) smulgerechten

Wat heb je nodig om als ondernemer zichtbaar te zijn? Juist: inhoud. IJzersterke inhoud. Of in marketingjargon: content. Maak jezelf en je (potentiële) klanten content met je content, zogezegd. Om het voor je volgers smakelijk en interessant te houden, varieer je natuurlijk in je aanbod. En er is heel veel variatie mogelijk. In deel I…

In gesprek met: Sam, de Sportman

In gesprek met: Sam van Het Sporttheater

Het leven kan mooi lopen. Zo past mij de omschrijving: workaholic met een zwaar bourgondische inslag en daardoor de VA met de goedkoopste kiloprijs 😊.  Hoe wonderbaarlijk is het dan als je mag samenwerken met het brein achter de mooiste Personal Training Studio van Nederland: Sam van den Dungen aka Sam de Sportman. Sam past perfect…

hulpwerkwoorden

Actief schrijven: hulpwerkwoorden

Een levendige, lekker leesbare tekst die ook nog eens de lezer activeert. Dat wil jij ook, toch? Hoe je dat doet? Ten eerste door het vermijden van hulpwerkwoorden. Ten tweede door je schrijfstijl aan te passen van passief naar actief schrijven. Kortom: stop met schrijven in de lijdende vorm en start met schrijven in de…

Contentsoorten

Contentsoorten: 10 smulgerechten

Wat heb je nodig om als ondernemer zichtbaar te zijn? Juist: inhoud. IJzersterke inhoud. Of in marketingjargon: content. Maak jezelf en je (potentiële) klanten content met je content, zogezegd. Om het voor je volgers smakelijk en interessant te houden, varieer je natuurlijk in je aanbod. En er is heel veel variatie mogelijk. In een tweedelig…

Timemanagement

Timemanagement (I) – Zo haal je 80 minuten uit een uur

Ben jij zo iemand voor wie een dag eigenlijk te weinig uren heeft en een uur te weinig minuten? Dan kan het zomaar zo zijn dat jouw timemanagement te wensen overlaat. Timemanagement houdt, kort gezegd, in: een systeem van principes, gewoonten, vaardigheden, instrumenten en technieken die samen ervoor zorgen dat je meer gedaan krijgt in de…

Canva 2.0

Canva 2.0 is overstappen de moeite waard?

Als het om eten gaat, ben ik nooit happig op “vernieuwde smaak”. Zelden vind ik dat een verbetering. Ik mis nog steeds de ouderwetse PastaChoco. Bij apps is dat anders. Zeker als de nieuwe functies zijn geïnspireerd door de community. Toen ik Canva 2.0 in mijn Canva zag staan, was het een no-brainer om over…