Blog - pagina 2
Met een geschatte verkoop van 235 miljoen iPhones in 2023 is de kans groot dat jij ook zo’n fraai exemplaar op je bureau hebt liggen. En als het bij jou net als bij mij gaat, neem je echt niet de tijd om je eens te verdiepen in wat zo’n fraai staaltje techniek allemaal voor jou…
In de wereld van branding en marketing draait alles om het creëren van een diepe en blijvende verbinding met je doelgroep. Want dat maakt dat mensen je gaan volgen, sympathiek gaan vinden en vertrouwen. Allemaal nodig voordat iemand zelfs maar overweegt iets bij je te kopen. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat je…
Tags: archetypes, branding, marketing
Heb je ook een haat-liefdeverhouding met je e-mail? Voel je je soms overspoeld door een tsunami aan mailberichten en kost de verwerking van je mail je bakken vol met kostbare tijd? Ga dan alvast maar huppelen, want in dit blog ontvang je Outlook tips die tijd opleveren. Zet je notificaties uit Wist je dat het…
Tags: Outlook
Je weet dat een sterk zakelijk blog een uitstekende manier is om klanten te werven en te behouden. Toch houden twijfels en bezwaren je tegen om het blog te starten of consistent te onderhouden. Zonde, want daarmee laat je belangrijke acquisitiekansen liggen. Dus ontvang je een liefdevolle en zorgvuldig geplaatste schop onder je kont. Reken…
Ondernemen is onderscheidend zijn. Zeker nu de hele wereld je potentiële concurrent is. En laten we eerlijk zijn, als kleine(re) onderneming boks je niet op tegen de marketingbudgetten van de grote reuzen. Tenminste, een investering van 3,75 miljard (Nike; 2019) is nét iets boven mijn marketingbudget. Dus hoe ben je nu herkenbaar en laat je…
Tags: archetype, archetypen, archetypes, marketing
Hoewel ik in de auto snelwegen het liefst vermijd, ben ik tijdens mijn werk altijd op zoek naar de snelle weg. Er zitten tenslotte maar 24 uren in een dag en ik heb altijd wel voor 32 uur ideeën en plannen. Jij ook? Mooi, want deze keer deel ik Excel tips met je, waarmee je…
Tags: Excel
Overtuigen jouw woorden al genoeg, zodat je lezers klanten worden? Schrijven is een krachtig ondernemersgereedschap. Daar komt wel wat bij kijken. Want een verzameling van woorden maakt nog geen goede tekst. Je moet weten te boeien, binden én overtuigen. Zo’n overtuigende tekst brengt je lezer in actie. En laten we eerlijk zijn, je schrijft niet…
Eerder schreef ik al over de archetypes Promoter, Preacher, Poet en Professor. Dit keer duiken we de diepte in met de 12 archetypes van Jung (psychiater en psycholoog). Wat heb je daar aan? Enerzijds leer je veel over je doelgroep, hoe je die aanspreekt en er een relatie mee opbouwt. Anderzijds is de informatie geschikt…
Tags: jung, marketing
Mijn liefde voor Excel kwam later dan mijn liefde voor Word. Ik was er namelijk van overtuigd dat het programma een stapje te ver voor me was. Transponeren, draaitabellen en formules vol haakjes, komma’s en punten. Ik raakte er niet echt opgewonden van. Tot Dennis H. bij ons kwam werken. Dennis is als rodium. Een…