Hier komen de voorspellingen.
- Kleur: rood
- Gereedschap: hamer
- Willekeurig dier: koe
- Willekeurige groente: wortel
Kloppen de voorspellingen?
De voorspellingen spelen in op de automatische informatieverwerking door onze hersenen. Ons brein volgt namelijk graag patronen. Iets wat ook een grote rol speelt bij neuromarketing.
Kloppen de voorspellingen niet?
Dan zijn dit mogelijke verklaringen.
- Creativiteit en Originaliteit: Je bent een creatief denker die het liefst buiten de gebaande paden treedt.
- Ervaringen en Voorkeuren: Je antwoorden zijn beïnvloed door recente ervaringen of voorkeuren. Heb je bijvoorbeeld net voor je aan de test meedeed een gat in de muur geboord, dan is de kans groot dat je boor in plaats van hamer hebt geantwoord. En als pimpelpaars al jaren jouw kleur is, zul je dit ook eerder noemen dan rood.
- Analytisch Denken: Je bent een analytisch of reflectief denker en hebt over je antwoorden nagedacht. Mensen die de tijd nemen om over het antwoord na te denken in plaats van snel te reageren, tonen wellicht meer analytisch of reflectief denken. Dit kan betekenen dat ze minder snel reageren op de “automatische” reactie die de vraag beoogt uit te lokken.