De eerste keer dat ik de term e-mail funnel hoorde dacht ik ‘oh nee, dit is vast heel erg ingewikkeld’. Maar zoals bij zoveel dingen blijkt het allemaal reuze mee te vallen als je er even induikt. Om jou dit gevoel van lichte paniek te besparen leg ik je in een reeks van blogs uit…
Onderwerp: E-mail marketing
E-mail marketing
Als je het goed inzet, is e-mailmarketing een van de krachtigste en goedkoopste marketingstools die er zijn. Het is een geslaagde manier om jezelf te presenteren en je expertise te tonen. Op een persoonlijke manier, zodat je ook een band opbouwt met de lezers van je nieuwsbrief.
Er is veel te schrijven over e-mailmarketing
Want hoe kom je aan een kwalitatief goede lijst? Duurt dat lang? Waarom zet je e-mailmarketing in? Welke doelen wil je ermee bereiken? Wat leer je van je statistieken. Wat zijn de do’s en dont’s. Welke functionaliteiten heeft een programma? Wat is automation? Hoe schrijf je een goede onderwerpregel? Waar schrijf je over? Hoe vaak stuur je een nieuwsbrief? Op welke dag? Op welke tijd?
Ook van jouw nieuwsbrief een succes maken?
Lees dan mijn blogs. Daarin deel ik veel tips, die je verder helpen. Wil je geen blog missen? Schrijf je dan in op mijn nieuwsbrief: Vlinderss in je mailbox. Je ontvangt dan maandelijks een e-mail met regelmatig aandacht voor e-mailmarketing.
Geen zin, inspiratie of een stok achter de deur nodig?
Dan is een telefoontje of e-mail voldoende om de ondersteuning te regelen die jij nodig hebt bij het inzetten van e-mail marketing. En dat kan op verschillende manieren:
- Verzorgen van een workshop, zodat je zelf aan de slag kunt;
- Inregelen van je account;
- Planning;
- Volledige verzorging van je nieuwsbrief
- Testen en verzenden van je e-mail;
- Ghostwriting van je blogs;
- Maken van visuals voor je nieuwsbrief;
- Brainstormsessies voor het bedenken van onderwerpen en vaste onderdelen in je nieuwsbrief;
- Statistieken verklaren;
- Automation inregelen.
10 ideeën voor een weggever voor je bedrijf
Freebies, wie is er niet dol op? Ik wel. Regelmatig deel ik een weggever met mijn volgers op social media. Naast het feit dat ik het fantastisch vind om andere ondernemers te helpen met mijn kennis en ervaring, is een weggever niet meer weg te denken als marketingtool voor elk bedrijf. Het is een van…
E-mailmarketing: verboden woorden en doe-dit-niet-tips
Als je geabonneerd bent op mijn nieuwsbrief Vlinderss in je mailbox, dan weet je dat ik heel trouw ben in het versturen ervan. Dat komt omdat in de nieuwsbrief alles samenvalt wat ik leuk vind aan mijn bedrijf: Ik hou er echt van om mensen te helpen. Door mijn tips te delen maak ik het…
Wel of geen nieuwsbrief? 9 redenen om vandaag nog te starten!
Toen ik in juli 2013 Vlinderss begon, las ik al snel over het belang van e-mailmarketing. Ik was enthousiast. Toch verzond ik mijn eerste nieuwsbrief pas op 30 januari 2015. Typisch gevalletje van een gemiste kans. Ontdek in dit blog waarom. Dus denk je weleens: Wel of geen nieuwsbrief? Lees dan zeker verder. Mijn advies…
Een waardevolle e-maillijst bouw je zo
Haar groeit niet sneller als je eraan trekt. Echt niet, ik probeer het dagelijks. Wil je iets laten groeien? Dan heeft het aandacht, liefde en tijd nodig. Ook het opbouwen van een waardevolle e-maillijst kost tijd. Gun jezelf die tijd zodat je mensen op je e-maillijst krijgt die geïnteresseerd zijn. Dat is goed voor je conversie,…
Hoe kan ik een gebruiker toevoegen aan Mailchimp?
Een van de VA-diensten die ik lever is het verzorgen van e-mailmarketing. Als we dan gaan samenwerken willen klanten hun inloggegevens aan mij doorgeven. Maar dat is helemaal niet nodig. Met de optie: “Een gebruiker toevoegen aan Mailchimp” hou je jouw inloggegevens privé. En moeilijk is het niet. Volg gewoon deze drie stappen. Gebruiker toevoegen…
Het gaat om de klik!
Of je nu gaat daten of aan e-mailmarketing doet: als er geen klik is, is er niks aan. Mijn vrijgezellenleven en daarbij behorende jacht ligt al een tijdje (lees 30 jaar) achter me maar de klik was er meteen en is er nog steeds! <3 Een goede flirt lijkt misschien vrijblijvend maar de eerste indruk…
E-maildesign: maak je nieuwsbrief op voor succes!
Het oog wil ook wat. Daarom kammen we ons haar, scheren we onze baard en/of benen, stiften we onze lippen en trekken we die witte legging uit als we naar buiten gaan. Je weet tenslotte wat ze zeggen over de eerste indruk. Online is die eerste indruk van levensbelang. Ziet je website er niet uit?…
Zó schrijf je een onweerstaanbare onderwerpregel voor je nieuwsbrief
De ene nieuwsbrief open ik gelijk, de andere kan wel even wachten en ja, dan zijn er ook bij die ik hop meteen richting prullenbak stuur. Zonder te openen, zonder even te kijken. Hoe komt dat? Het antwoord is simpel: de onderwerpregel heeft me niet voldoende getriggerd of zelfs zó geïrriteerd dat ik er zo…