Onderwerp: E-mail marketing

 

E-mail marketing

Als je het goed inzet, is e-mailmarketing een van de krachtigste en goedkoopste marketingstools die er zijn. Het is een geslaagde manier om jezelf te presenteren en je expertise te tonen. Op een persoonlijke manier, zodat je ook een band opbouwt met de lezers van je nieuwsbrief.

Er is veel te schrijven over e-mailmarketing

Want hoe kom je aan een kwalitatief goede lijst? Duurt dat lang? Waarom zet je e-mailmarketing in? Welke doelen wil je ermee bereiken? Wat leer je van je statistieken. Wat zijn de do’s en dont’s. Welke functionaliteiten heeft een programma? Wat is automation? Hoe schrijf je een goede onderwerpregel? Waar schrijf je over? Hoe vaak stuur je een nieuwsbrief? Op welke dag? Op welke tijd?

Ook van jouw nieuwsbrief een succes maken?

Lees dan mijn blogs. Daarin deel ik veel tips, die je verder helpen. Wil je geen blog missen? Schrijf je dan in op mijn nieuwsbrief: Vlinderss in je mailbox. Je ontvangt dan maandelijks een e-mail met regelmatig aandacht voor e-mailmarketing.

Geen zin, inspiratie of een stok achter de deur nodig?

Dan is een telefoontje of e-mail voldoende om de ondersteuning te regelen die jij nodig hebt bij het inzetten van e-mail marketing. En dat kan op verschillende manieren:

  • Verzorgen van een workshop, zodat je zelf aan de slag kunt;
  • Inregelen van je account;
  • Planning;
  • Volledige verzorging van je nieuwsbrief
  • Testen en verzenden van je e-mail;
  • Ghostwriting van je blogs;
  • Maken van visuals voor je nieuwsbrief;
  • Brainstormsessies voor het bedenken van onderwerpen en vaste onderdelen in je nieuwsbrief;
  • Statistieken verklaren;
  • Automation inregelen.
Wat is een e-mail funnel?

Wat is een e-mail funnel?

De eerste keer dat ik de term e-mail funnel hoorde dacht ik ‘oh nee, dit is vast heel erg ingewikkeld’. Maar zoals bij zoveel dingen blijkt het allemaal reuze mee te vallen als je er even induikt. Om jou dit gevoel van lichte paniek te besparen leg ik je in een reeks van blogs uit…

10 ideeën voor een wegggever

10 ideeën voor een weggever voor je bedrijf

Freebies, wie is er niet dol op? Ik wel. Regelmatig deel ik een weggever met mijn volgers op social media. Naast het feit dat ik het fantastisch vind om andere ondernemers te helpen met mijn kennis en ervaring, is een weggever niet meer weg te denken als marketingtool voor elk bedrijf. Het is een van…

E-maillijst met waardevolle contacten opbouwen

Haar groeit niet sneller als je eraan trekt. Echt niet, ik probeer het dagelijks. Wil je iets laten groeien? Dan heeft het aandacht, liefde en tijd nodig. Ook het opbouwen van een waardevolle e-maillijst kost tijd. Gun jezelf die tijd zodat je mensen op je e-maillijst krijgt die geïnteresseerd zijn. Dat is goed voor je conversie,…

gebruiker toevoegen aan Mailchimp

Gebruiker toevoegen aan Mailchimp

Een van de VA-diensten die ik lever is het verzorgen van e-mailmarketing. Als we dan gaan samenwerken willen klanten hun inloggegevens aan mij doorgeven. Maar dat is helemaal niet nodig. Met de optie: “Een gebruiker toevoegen aan Mailchimp” hou je jouw inloggegevens privé. En moeilijk is het niet. Volg gewoon deze drie stappen. Gebruiker toevoegen…

E-mailmarketing

E-mailmarketing: het gaat om de klik!

Of je nu gaat daten of aan e-mailmarketing doet: als er geen klik is, is er niks aan. Mijn vrijgezellenleven en daarbij behorende jacht ligt al een tijdje (lees 30 jaar) achter me maar de klik was er meteen en is er nog steeds! <3 Een goede flirt lijkt misschien vrijblijvend maar de eerste indruk…

email-design

E-mail design: maak je nieuwsbrief op voor succes!

Een goed opgemaakte nieuwsbrief is als een mooie lange blonde vrouw in een voetbalkantine (of George Clooney op de huishoudbeurs…): iedereen kijkt nóg een keertje om! We hebben het over e-mail design! 5 tips voor een onweerstaanbare e-mail design: 1. Supersimpel en snel e-mail design Veel ondernemers gebruiken hun nieuwsbrief uitsluitend om hun blog (wekelijks) te…