Verkopen is net daten
Tijdens het schrijven van het blog Klantreis begrijpen levert meer klanten op ontdekte ik dat er bizar veel overeenkomsten zijn tussen de klantreis en daten. En die inzichten hebben geleid tot het creëren van een charmant, klein boekje: “Verkopen is net daten”.
Deed het pijn toen je uit de hemel viel?
Voordat iemand verliefd op je kan worden, moet ‘ie wel weten dat je bestaat. Of je elkaar nu online of in de kroeg tegenkomt, dat maakt niet uit. En natuurlijk is je openingszin ook bepalend. Ik haalde die hierboven uit de slechtste openingszinnen ooit, terwijl ik er zelf wel om moet lachen. Dus wees gewoon jezelf.
En dat is met verkopen niet anders. Ook zakelijk is het van levensbelang om met een goede openingszin te komen. Want iemand bepaalt binnen 3 tot 5 seconden of ze verder willen lezen. Dit is de cruciale tijd waarin je met een pakkende titel, een sterke openingszin en een visueel aantrekkelijke opmaak de aandacht moet grijpen. En het is wel zo handig dat al die verleidingskracht aanslaat bij je doelgroep.
Je verkoopstrategie? Haal het beste uit jezelf en je relaties
Zie “Verkopen is net daten” als hulpmiddel om met een frisse blik naar je verkoopstrategie te kijken. Want eerlijk, er zijn genoeg bedrijven die vergeten hun klanten “het hof” te maken. Dan ben je een nummer of gewoon lastig. Doe dus moeite om ook je klanten te laten weten hoe blij je met ze bent. Zij betalen tenslotte je boterham.
All you need is love
Of je nu op zoek bent naar nieuwe klanten of de liefde van je leven, de principes van verbinding, communicatie en vertrouwen zijn universeel en tijdloos. Laat je inspireren door dit schattige, ieniemienie boekje en ontdek hoe je zowel in de liefde als in de verkoop het beste uit jezelf kunt halen.
Want uiteindelijk geldt: it takes two to tango!