AIDA-model

AIDA Model

Je kent AIDA misschien als de opera van Guiseppe Verdi. Daar gaat deze freebee NIET over. Het AIDA-model (of de AIDA-formule) is een copywriting model. Je gebruikt het voor promotie- en marketingteksten.

AIDA staat voor:

  • Attention
  • Interest
  • Desire
  • Action

Het gaat verder dan alleen de aandacht van je (toekomstige) klant te trekken. Je gebruikt je woorden ook om je leads aan te zetten tot actie. Dat maakt de formule ideaal voor advertenties, opt-in pagina’s en salespagina’s. Ook voor je e-mailmarketing is AIDA een beproefd model, zoals je in het blog leest. Om het je makkelijk te maken maakte ik een handige infographic voor je. Download deze gerust of sla deze pagina op als favoriet in je browser. Dan heb je altijd een geheugensteuntje om de formule ook op jouw teksten toe te passen.

Download hier jouw AIDA-infographic

Fan van lekker makkelijk?

Overweeg dan eens om je te abonneren op Vlinderss in je Mailbox. Je ontvangt dan één keer per maand een vrolijke inspiratiemail over (content)marketing, office en organiseren en plannen. En natuurlijk krijg je dan alle handige freebeess gewoon in je mailbox aangereikt. Probeer het gerust. Afmelden gaat namelijk nog eenvoudiger dan aanmelden 😉 Er zijn tenslotte al genoeg verplichtingen in het leven.