Claudia Bouwens

In gesprek met: Claudia Bouwens

Vlinderss draait om haar klanten. Regelmatig zet ik zo’n enthousiaste gedreven professional in het zonnetje. En natuurlijk vraag ik tips waar jij ook iets aan hebt. Dit keer een podium voor Claudia Bouwens eigenaar van De ArbeidsBELmiddelaar, Het BELmeisje en initiator van De ECHTE Ontmoeting.

Ik ontmoette Claudia voor het eerst in 2014 bij een JOB-bijeenkomst. Daar was ze een bekend gezicht want ze had net de publieksprijs Beste Jong MKB-er West Brabant gewonnen. Ik kon haar niet direct plaatsen. Daar kwam in 2015 verandering in, toen Claudia een virtueel assistent zocht. Zo’n openhartig gesprek bij een first date is zeldzaam, alsof we elkaar al jaren kenden!  Een bijzondere vrouw met een tomeloze inzet voor anderen. Wat Claudia aan MVO doet, daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen.

Op 22 december lanceerde Claudia een nieuwe website: Het BELmeisje. Het BELmeisje werkt voor commerciële bedrijven die toe zijn aan professionalisering van hun vakmanschap. Dus heb je moeite met acquisitie of met het in de markt zetten van jouw bedrijf? Eén telefoontje naar Het Belmeisje is genoeg om daar verandering in te brengen.

Een nieuwe doelgroep: bedrijven & organisaties. Waarom?

Zo’n besluit neem je niet zo maar. Het idee ontstond doordat steeds meer bedrijven een beroep op mijn BELtechniek deden. Na een succesvolle en productieve samenwerking met Just4Work, Focus Nederland en het UWV besefte ik dat veel mensen de telefoon met tegenzin pakken. Vaak gebruiken ze een vaste riedel en bellen ze vanuit het IK-belang. Logisch dat deze gesprekken zelden succesvol zijn. Als er dan voor de derde keer een NEE komt, dan gaat het plezier er wel vanaf. Door mijn klanten te laten zien, ervaren en BELeven dat het leuker, makkelijker en met meer resultaat kan, groeide het aantal aanbevelingen en werd de vraag naar incompany trainingen groter. Zo werd de nieuwe productlijn van Het BELmeisje geboren.

Wat kan je voor wie betekenen?

Het BELmeisje biedt incompany trainingen aan bedrijven en organisaties die het gevoel hebben dat er meer in zit. Meer klanten, meer omzet of meer bekendheid. Met de praktische training investeer je in het succes van je bedrijf of organisatie. Ontdek je andere manieren van klantbenadering en een succesvolle online presentatie. Je medewerkers ontvangen nieuwe tools en technieken waardoor ze beter in staat zijn vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Daarnaast verzorg ik lezingen met de onderwerpen koud bellen, verbinden en indruk maken en ook een interactieve workshop behoort tot de mogelijkheden. Een combinatie van lezing met aanvullend een workshop is ook mogelijk.

Want klanten binnenhalen is misschien eenvoudig, klanten behouden is vandaag de dag een kunst.

Waarom doe je zo ontzettend veel aan MVO?

Ik weet wat het is om met lege handen te staan, om vast te lopen en even geen uitweg te zien. Ik voel me dan ook verplicht als ondernemer én als mens om iets terug te doen voor diegene die het wat lastiger hebben in onze samenleving. Daarnaast geniet ik er zelf van om mensen een andere kijk op het leven of  hun situatie te geven. De kern is steeds mensen bewust te maken dat ze zelf de regie hebben over hun leven. Soms moet de mindset daarvoor worden ge(k)raakt. Het geeft me energie om na een workshop of training de reacties te horen. Die variëren van:  oh, ah, wauw, jeetje tot zo pak ik het voortaan aan! 

Wat zijn je 3 tips voor een succesvolle online presentatie?

  1. We leven in een digitaal tijdperk waarbij we zenden wat we zelf belangrijk vinden. Dus we schrijven vanuit de IK-vorm. Draai het proces om en wees je bewust van wat de ontvanger ziet.
  2. Online presentaties worden vaak gebruikt om te laten zien wat je gedaan hebt in het verleden. Zorg voor een focus, wees tactisch en strategisch en zet in op waar je naar toe wilt.
  3. Zorg dat je leeft online. Volg bedrijven, ga connecties aan met mensen die waardevol zijn (natuurlijk altijd met een persoonlijk bericht uitnodigen) en doe moeite voor de ander, like updates en geef (positief) commentaar.
  4. Maak een strategisch plan en -heel belangrijk- hou je daaraan. Wees consistent in je online gedrag, dan gaan mensen je volgen en creëer je ambassadeurs.

Wanneer is een maand voor jou een geslaagde maand?

Jeetje, iedere maand is een geslaagde maand wanneer je deze in goede gezondheid mag beleven. Een maand is ook geslaagd wanneer ik  één persoon verder kan helpen, nieuwe plannen smeed en daar enorme voorpret aan beleef of een prachtige ECHTE ontmoeting neerzet. Ook geniet ik van de momenten dat er even niets moet. Dan plof ik op de bank met een dekentje en een goed boek. Heerlijk!

Wie of wat is belangrijk voor jou in je leven?

Om maar met wie te beginnen: mijn zoon René. Mijn vader als mijn rots en goede en wijze sparringspartner. Mijn ECHTE vrienden en natuurlijk  mijn 100% trouwe en loyale samenwerkingspartners. Die vertrouw ik blindelings omdat ze mijn missie kennen en helpen uitdragen. En wat voor mij belangrijk is: onder het genot van een sterke bak koffie een goed gesprek over het leven hebben.

Je houdt niet van bloemen. Waar maken mensen je wel blij mee?

Ik zeg altijd “plastic planten gaan bij mij nog dood”. Ook met flessen drank maak je me niet blij mee, ik drink geen alcohol (ik ben nuchter al leuk ;-).

Alle gekheid op een stokje. Mensen maken mij blij door gewoon zichzelf te zijn. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. De voetjes op de vloer houden. We zijn allemaal zonder (voor)oordeel geboren, laten we dat vooral vasthouden.

En de laatste vraag: heb je nog tips voor ondernemers?

  • Wees en blijf jezelf.
  • Zeg niet op iedere opdracht JA voor de euro’s. Wees selectief en blijf trouw aan je missie.
  • Wees voorzichtig met koffie drinken met mensen die met jou willen samenwerken. Denk na over hun belang. .
  • Zorg dat anderen positief over je praten. Dit zijn jouw accountmanagers van vandaag.

Meer weten over Claudia Bouwens en haar diensten?

Bezoek haar websites:

Volg Claudia op social media:

Twitter  | Twitter DEO | Facebookpagina De ArbeidsBELmiddelaar | Facebookpagina De ECHTE  Ontmoeting | YouTube | Google Plus

Ga een LinkedIn relatie aan met Claudia en volg haar bedrijfspagina.

Abonneer je op haar nieuwsbrief.

 

Geen “in gesprek met…” missen?

Schrijf je in op Vlinderss in je mailbox