Blog

Outlook effectief inzetten

Outlook effectief inzetten: tips die tijd opleveren

Heb je ook een haat-liefdeverhouding met je e-mail? Voel je je soms overspoeld door een tsunami aan mailberichten en kost de verwerking van je mail je bakken vol met kostbare tijd? Ga dan alvast maar huppelen, want in dit blog ontvang je Outlook tips die tijd opleveren. Zet je notificaties uit Wist je dat het…

Tags:

Zakelijk bloggen: vrouw met handen in het haar

Zakelijk bloggen: 10 beren en 1 beregoede oplossing

De kans dat er een rij klanten voor je deur ligt te wachten om van jouw diensten gebruik te mogen maken is klein. En jij weet heus wel dat een sterk zakelijk blog een fantastische manier is om klanten te werven en te behouden. Alleen zorgen groepen beren ervoor dat je vandaag nog maar niet…

Branding - Archetypen en merkidentiteit geven smoel aan je bedrijf

Branding: Archetypen en merkidentiteit geven smoel aan je bedrijf

Ondernemen is onderscheidend zijn. Zeker nu de hele wereld je potentiële concurrent is. En laten we eerlijk zijn, als kleine(re) onderneming boks je niet op tegen de marketingbudgetten van de grote reuzen. Tenminste, een investering van 3,75 miljard (Nike; 2019) is nét iets boven mijn marketingbudget. Dus hoe ben je nu herkenbaar en laat je…

Tags: , , ,

Excel of beter ExSNEL: 5 tijdbesparende tips voor jou

Excel of beter ExSNEL: 5 tijdbesparende tips voor jou

Hoewel ik in de auto snelwegen het liefst vermijd, ben ik tijdens mijn werk altijd op zoek naar de snelle weg. Er zitten tenslotte maar 24 uren in een dag en ik heb altijd wel voor 32 uur ideeën en plannen. Jij ook? Mooi, want deze keer deel ik Excel tips met je, waarmee je…

Tags:

Overtuigend schrijven: Rake woorden voor Ondernemers

Overtuigend schrijven: Rake woorden voor Ondernemers

Overtuigen jouw woorden al genoeg, zodat je lezers klanten worden? Schrijven is een krachtig ondernemersgereedschap. Daar komt wel wat bij kijken. Want een verzameling van woorden maakt nog geen goede tekst. Je moet weten te boeien, binden én overtuigen. Zo’n overtuigende tekst brengt je lezer in actie. En laten we eerlijk zijn, je schrijft niet…

Archetypes Jung, dit kun je er mee doen!

Archetypes Jung, dit kun je er mee doen!

Eerder schreef ik al over de archetypes Promoter, Preacher, Poet en Professor. Dit keer duiken we de diepte in met de 12 archetypes van Jung (psychiater en psycholoog). Wat heb je daar aan? Enerzijds leer je veel over je doelgroep, hoe je die aanspreekt en er een relatie mee opbouwt.  Anderzijds is de informatie geschikt…

Tags: ,

Excel, 10 tips die een glimlach op je gezicht toveren

Excel, 5 tips die een glimlach op je gezicht toveren

Mijn liefde voor Excel kwam later dan mijn liefde voor Word. Ik was er namelijk van overtuigd dat het programma een stapje te ver voor me was. Transponeren, draaitabellen en formules vol haakjes, komma’s en punten. Ik raakte er niet echt opgewonden van. Tot Dennis H. bij ons kwam werken. Dennis is als rodium. Een…

Google Lens: jouw geheime wapen voor contentcreatie

Google Lens: jouw geheime wapen voor contentcreatie

Een groot deel van mijn werkweek ben ik bezig met contentcreatie. Voor mijn klanten en natuurlijk voor Vlinderss. Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn. Maar ook ik heb wel eens wat minder inspiratie en zoek ik naar ideeën voor mijn volgende content ‘meesterwerk’. En, zoals jullie inmiddels weten, werk ik graag efficiënt…

Tags: ,

Header contentmarketing zonder omkijken juni 2023

Contentmarketing zonder omkijken

Klinkt dit je als muziek in de oren? Dat snap ik helemaal, want contentcreatie kost stiekem best veel tijd. Het vraagt steeds nieuwe inspiratie en een consequente, strategische aanpak. In dit blog neem ik je mee in de wereld van de contentmarketing en geef ik je tips, hoe je nog meer uit je contentmarketing kunt…

Tags: ,